Employer Branding is het promoten van het werkgeversmerk om de aantrekkingskracht van de organisatie te vergroten. Het werkgeversmerk is de imago of reputatie van een bedrijf als werkgever.

Regelmatig zie ik een professionele mismatch voorbijkomen. Dat zorgt voor frustratie en ontevredenheid bij zowel het bedrijf als de werknemer. Door duidelijk en visueel de vacature weer te geven, heeft een sollicitant een beter idee van wat de functie werkelijk gaat inhouden.

Ook voor het bedrijf is het prettig werken. Je staat langer stil bij de verwachtingen die je hebt van de persoon die deze functie gaat vervullen. Daarnaast kijk je ook kritischer naar je team. Wie past hier goed tussen? Wat maakt het eigenlijk leuk werken hier?

Zeer interessante onderwerpen die te weinig, of zelfs nooit, belicht worden. Daarom maak ik graag het verschil binnen bedrijven met employer branding. Transparante communicatie zorgt voor verduidelijking bij beide partijen. Wat de kans op een mismatch veel kleiner maakt.

Want zeg nou zelf, wanneer heb jij voor het laatst kennisgemaakt met het hele team voordat je een nieuwe baan begon?

Employer Branding.

PROJECTEN.

Fluid Engineering.

Employer Branding - offline marketing - HR vraagstukken

Maintec.

Employer Branding - offline marketing - HR vraagstukken - recruitment

TB Betonboringen.

Employer Branding

JBS-Yachting.

Employer Branding - offline marketing - HR vraagstukken - recruitment